fredag 23 januari 2009

Trött på allt detta

Dagens inlägg kommer allra främst handla om mig själv och hur jag ser på den svenska sjukvården!
Till att börja med så ska jag skriva att nu under de senaste dagarna har jag haft så ini helvetes ont i mina ben, visst jag har mina smärtstillande tabletter. Men hjälper dessa nu i detta läget då jag har så sjukt ont? NÄ inte ett jävla dugg! Har nu nått den här punkten var jag har så pass sjukt ont att jag knappt kan sova alls. I vanliga fall då jag har ont så sover jag nästan hela tiden, men nu har jag kommit upp i den här smärtnivån var jag inte vet var jag ska ta vägen överhuvudtaget.

Jag ser att andra som har ben som liknar mina inte alls har samma bekymmer som mig eller så blir dem opererade, men ortopederna säger att det inte är lönt och operera mig för det kommer inte hjälpa mig! Det vet dem väl inte, jag är inte som alla andra min kropp fungerar inte som någon annans, den liknar inte ens någon annan individs! Visst vi ser alla olika ut men för fan, allt som ska vara bra och nyttigt för alla andra är på andra hållet för mig!
Det sägs att träna lårmusklerna ska hhjälpa och stärka knäna, men nä inte på den här bruden! Det hjälper inte ett PISS på mig det gör bara saken värre. Innan så har simning varit något som har varit en relativt bra träning för mina ben men FAN heller nu längre. Badade på Vanningen i Vellinge i onsdags, HA rena rama pinan alltså. Tur att jag hade rullstolen med mig hur fan skulle jag annars ta mig där ifrån!

Blåmärka har på nytt börjat komma igen och läkarna ställer alltid samma fråga säkert att du inte slår på dig själv!? VARFÖR I HELA JÄVLA VÄRLDEN SKULLE JAG VILJA SLÅ PÅ MIG SJÄLV? Jag har ju sinnes sjukt ont i mina ben varför orsaka mig själv mer smärta nä tack till den svenska läkarvården! Proppar en full på en massa tabletter ch säger att det inte går och göra någonting åt saken, FY FAN säger jag bara! Jag är 19 ja du läste rätt 19 ÅR gammal och jag kan inte använda mina ben som alla andra ”normala!” personer i min egen ålder kan! Ni vet inte hur sjukt hemskt och jobbigt detta känns! EXAKT ÖVERALLT jag söker vård säger dem samma sak, dem vet väl inte om ifall jag kan klara av den smärtan som kommer en operation dem vet ingenting om mig, för dem drar mig över samma fucking jävla kam som alla andra…
Det är inte heller så himla lätt och gå med kryckor eller rulla en rullstol då man har en hand som inte fungerar och som aldrig mer kommer till att göra det heller! Återigen jag är 19 år gammal varför inte hjälpa mig utan bara ge mig en helvetes massa smärtstillande jag fattar det inte! På röntgenplåtarna syns det inget fel nä men kollar man utvändigt så ser man DIREKT att där är fel… Blir så arg o ledsen och irriterad, är det konstigt att jag mår som jag gör!!!
INGEN FATTAR!!!!!! =(

1 kommentar:

  1. Skit i sjukvården och vänd dig till alternativa metoder. Healing t ex. Gå till en homopat, finns en i Sjöbo som är jättebra! Sjukhuset är inte den enda vägen, tro mig! Men alla jäkla läkemedelsföretag vill inte veta av homopati eller andra alternativa metoder för det gynnar inte dem. Då tjänar de inte pengar på sina jäkla tabletter. Jag ska säga dig det, de där tabletterna tar bara bort symptomen, eller som i ditt fall då, smärtan! fast dina verkar inte fungera så bra, och gör dem inte det så vill dem bara ge dig mer piller. För finns inte symptomen, finns inget problem.. lite som strutsen som stoppar huvudet i sanden "ser inte jag någon, så ser dem inte mig heller".. så ta kontakt med en homopat, jag lovar att det ger dig nya hopp och kanske till och med en annan syn på saker och ting! Lycka till!

    SvaraRadera